Żywność bez dodatku cukru

Nie każdy z nas zdaje sobie sprawę z tego ile cukry kryje się w popularnych produktach spożywczych, które być może spożywamy sami lub które decydujemy się podawać naszym dzieciom. A więc naprawdę warto jest zwracać uwagę przede wszystkim na etykiety, na których znajdziemy skład produktu. Być może dzięki temu uda się nam obronić przed następstwem spożywania zbyt dużej ilości cukru.

Owocowe przetwory bez cukru

przetwory z malin bez cukruOkazuje się, że większość z nas uwielbia spożywać przetwory owocowe. Jednak mimo wszystko w dżemach i sokach, które kupujemy w sklepach ukrywa się naprawdę spora ilość cukru. Spożywanie zbyt dużej ilości cukru może niestety prowadzić do otyłości i do rozwoju innych chorób towarzyszących. Jeśli lubimy owocowe przetwory i chcemy zdecydować się na podawanie ich naszemu dziecku, wybierzmy np. przetwory z malin bez cukru. Wystarczy, że będziemy uważnie czytać etykiety, a na pewno znajdziemy idealną opcję dla siebie. Niestety zbyt wiele przetworów jest niepotrzebnie dosładzanych. Jeśli chodzi o dżemy, to możemy sięgnąć po te, które słodzone są jedynie sokiem jabłkowym. Być może taki dżem kosztuje dość sporo, jednak tak naprawdę inwestujemy tutaj w zdrowie swoje oraz zdrowie naszego dziecka. Niestety wciąż nie mamy świadomości tego, jak wiele cukru spożywamy. W związku z tym naprawdę warto otworzyć oczy i przekonać się, że jemy go zbyt dużo. Dodatki cukru wcale nie są nam potrzebne. Być może podbijają one smak produktu, jednak bez cukru ten sam produkt byłby równie smaczny.

Wybierając przetwory owocowe, uważnie czytajmy składy. Unikajmy przetworów, w których znajdziemy ogromne ilości cukru. Tak naprawdę cukier nie jest nam potrzebny. Oczywiście nic nie stanie się jeśli od czasu do czasu sięgniemy po dosłodzony dżem, jednak unikajmy go na co dzień.