fotografia biznesowa

Biznesowa fotografia – od decyzji do „odbitki”

W nowoczesnym biznesie aspekt wizerunku korporacji jest jednym z najważniejszych elementów składowych przyszłego sukcesu. Nie możesz przyjść na spotkanie z nowym klientem, czy dostawcą w szlafroku i bamboszach, ani nawet nie w swetrze i sztruksach.

Fotografia biznesowa i dobre nastawienie

fotografia biznesowaPodobnie z biznesem – nie wejdziesz na rynek, jeżeli nie będziesz się odpowiednio prezentował. I nieważne czy to jest Warszawa, czy Chicago. Na takie rzeczy zwraca się uwagę wszędzie. Dlatego też fotografia korporacyjna to kwitnąca dziedzina, która w Polsce, co prawda, dopiero się rozwija, ale już coraz częściej jest obecna w świadomości społecznej. Na początku należy ustalić potrzeby i oczekiwania klienta oraz dobrać miejsce wykonania zdjęć – nie zawsze siedziba firmy będzie najlepszym wyjściem. Należy również ustalić dress code i dopuszczalny zakres kolorystyki ubiorów osób fotografowanych. Następnym etapem jest pomoc wizażystki. Bardzo ważne jest, aby skóra na zdjęciach była matowa, na przykład, dlatego odpowiedni makijaż jest aplikowany zarówno paniom, jak i panom. Nie tylko fotografia biznesowa, ale fotografia w ogóle boryka się z tym problemem, że ludzie na ogół nie chcą być fotografowani, a w sesji ważnym punktem jest zadbanie o dobrą atmosferę – dlatego warto poczynić odpowiednie starania, aby zyskać dobre nastawienie fotografowanych.

Po wszystkim trzeba jeszcze przeznaczyć trochę czasu na graficzną obróbkę zdjęć i ich selekcję w porozumieniu z klientami, a już po ich otrzymaniu i zakończeniu zlecenia. Firma może użyć ich w kreowaniu swojego wizerunku.